İzleyicilerim

20.06.2013

30 Dakika spor yaparak ne kadar kalori harcarsınız?

Herkese merhaba.
Bugün sizlere son 3 yıldır yaptığım, benim için artık hayat felsefesi haline gelmiş spor hayatımdan bahsedicem. Evet doğru duydunuz 3 yıldır düzenli bir şekilde spor yapıyorum.
Kilolarıyla başı dertte olan biri olmadım bu zamana kadar, genetik olduğunu düşünüyorum desem çok yalancı biri olurum. Benim ailem de zayıf olan birini size elimle hiç gösteremem, çünkü yok. Sanırım sadece teyzem ve ben varım.52 kilonun üstüne çıkmış biri değilim. Şimdiki kilomu duysanız zaten bana küfrü basabilirsiniz :)
Spora ilk başladığımda tenis ile başladım çok eğlenceli olduğu için. İlk bir yıl düzenli olarak devam ettim. Daha sonrasında ise koşu, yüzme ve her sabah olan bisiklet sevdam başladı. Özel bir diyetisyenden kalori hesaplamalarıyla ilgili bilgiler aldım ve şuan hangi spor ne kadar kalori yaktırıyor çok iyi biliyorum.
Peki bu süre zarfında ben şekerimi, çikolatamı, hamur işlerini kestim mi?
Hayır kesmedim, çünkü çok obur  bir bünyeye sahibim. Evde makarna yapıldığında evdekiler bir tabak yerken ben 2 tabak yiyorum. İşte bu kadar da aç bi insanım :) Odam da her yerden çikolata kutuları çıkabilir. Her gittiğim şehirden bir iki kutu çikolatayla dönerim.
Diyetisyen gözetimi altındamı  veriyorum kiloları mı?
Diyetisyene ilk gittiğim de sadece metobolizma hızımı öğrenmek için gitmiştim. Ve bana çok hızlı bi metobolizmaya sahip olduğumu ve yediğim her şeyi bir hareketle erittiğimi söylemişti. Şaka yaptığını falan düşünmüştüm ki bana test sonuçlarımı gösterdiğinde içim rahatladı. Diyetisyen gözetimi altında kilolarımı vermiyorum ama düzenli bir sporla herşeyi hallediyorum.
Bakalım ben düzenli olarak neler yapıyorum ve onları yaparken kaç kalori veriyorum.
BİSKLET:
Bisiklet kullanımı en kolay bi spor aracı bence. Benimde en kolayıma gelenlerden. Yanıma sadece ipod müziik çalarımı, sporda kullandığım suluğumu ve mis gibi deniz havasıyla geçiyorum sahil boyu. Hızlı pedal çevirerek yarım saatte 260 kalori yakıyorum. Eğer hızlı pedal çevirmeyip yavaş gidersem harcadığım kalori miktarı 90'lara kadar iniyor. Tabi bu benim tercih ettiğim bişey olmadığından hızlı hızlı çeviriyorum.

YÜZME:

Spor salonuna gittiğim günler pilatesten sonra direk spor salonumuzda bulunan havuza giriyorum ve birazda orda zaman geçiriyorum. Havuzda ki hocalarımızdan taktikler alıyorum ve kalori hesaplıyorum :) Biz hocam ile birlikte her yüzüş şeklinin kalorilerini hesapladık.

Serbest yüzme ile 300 kalori harcarsınız ve bu da yüzme dalında en kolayıdır.
Kelebek stili ile 450 kalori






sırtüstü yüzme de 240 kalori, kurbağalama yüzmede ise 200 kalori harcarsınız.
İdeal olan yarım saatte tüm yüzme stillerini denemek. Ben yarım saat içinde yapıyorum ve 10 dakika dinlenip tekrar yarım saat yapıyorum.


HAFİF KOŞU:

Açık hava ile birleşen yarım saatlik bir koşu 300 kalori harcamak demek kızlar.Eğer koşmayı sevmiyorsanız, hızlı ve tempolu bir yürüyüş ile de bu kaloriyi harcayabilirsiniz. Ama tabi ki yanınızda su olmadan çıkmayın derim. susuz kalınca kendimi resmen çölde hissediyorum özellikle bu havada. Aman dikkat !! 




TENİS:
Yarım saatlik tenis ile 250 kalori harcarsınız. Ancak dikkat etmelisiniz, çiftli tenis maçı yaparsanız daha az yorulacağınızdan 50 kalori daha az harcamış olursunuz.







Not: Her bünye ve metobolizma bir değil oyüzden bunları denemeden önce iyi bir diyetisyen ve spor hocalarının gözetiminden geçin. Sağlıklı ve barış dolu bir hayat diliyorum.

Sevgiler
E.

Hiç yorum yok: